ÉPÍTÉSZET ÉS PEDAGÓGIA KONFERENCIASOROZAT

2017/18-ban Építészet és Pedagógia címmel konferenciasorozatot szerveztünk, amelynek célja az volt, hogy az épített környezeti nevelés legújabb irányait és eredményeit tárja fel a szakmai közönségnek.

A konferenciasorozat három részben járta körül az épített környezeti nevelés aktuális helyzetét és fejlesztési lehetőségeit: tárgyalta 1) e terület helyét a felsőoktatásban, az ide kapcsolódó legfrissebb tudományos eredményeket, 2) az építész szakma szerepét, és 3) az óvodai nevelésben való alkalmazását.

I. ÉPÍTETT KÖRNYEZETI NEVELÉS A FELSŐOKTATÁSBAN KONFERENCIA

Időpont: 2017. május 11.

Helyszín: SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar

Hogyan kapcsolódhat az építészet és a pedagógia a felsőoktatásban?  A konferencia ezt a kérdést járta körül különböző tudományok szemszögéből. Az elmúlt években egyre több egyetemi kar képzésében jelent meg az épített környezeti nevelés tantárgyi elemként, vagy önálló kurzusként. A konferencia célja, hogy bemutassa ezeket a kezdeményezéseket és teret nyújtson egy szakmai diskurzusnak, amely hosszabb távon erősítheti az épített környezeti nevelés szerepét a felsőoktatásban.

Részletes program itt.

Beszámoló itt.

A konferenciakötet letölthető itt.

Partnerek: SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar | Magyar Építész Kamara

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap | Magyar Építész Kamara | Budapesti Építész Kamara | Terc Kiadó

                                 

II. ÉPÍTÉSZEK AZ ISKOLÁBAN KONFERENCIA

Időpont: 2017. november 2-3.

Helyszín: Pécs, PTE Műszaki és Informatikai Kar

A térérzékelés, a térhasználat és a téralakítás képességeinek fejlesztésének, valamint az épített környezettel kapcsolatos ismeretek átadásának az oktatás és nevelés részét kell képeznie már a legkisebb kortól, hogy a felnövekvő generációban kialakuljon a minőségi környezet iránti igény, illetve az esztétikai és társadalmi kérdések iránti érzékenység.

Az elmúlt években országszerte egyre több kezdeményezés jött létre, melyekben építészek vállalnak oktatási feladatokat, és vezetnek iskolai és iskolán kívüli pedagógiai programokat. A környező országokban pedig több helyütt alakultak ki olyan rendszerek, amelyek az építészek pedagógiai munkáját hosszabb távon is biztosítják. A konferencia gyakorlati példákon keresztül járta körül, hogy az építészek miként kapcsolódhatnak a pedagógiai tevékenységekbe, illetve hogy miért fontos a társadalom és az építész szakma számára, hogy szerepet vállaljanak az épített környezeti nevelésben.  

Részletes program itt.

Beszámoló itt.

A konferencia képei itt.

A konferenciakötet letölthető itt.

Partnerek: PTE Műszaki és Informatikai Kar| Magyar Építész Kamara

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap | Dél-Dunántúli Építészkamara | Román Kulturális Intézet | Osztrák Kulturális Fórum | FinnAgora

                              

III. ÉPÍTETT KÖRNYEZETI NEVELÉS KISGYERMEKKORBAN KONFERENCIA

Időpont: 2018. április 06.

Helyszín: Budapest, ELTE-TÓK

A szimpózium célja a legújabb kutatási eredmények és jó gyakorlatok bemutatásán túl a tapasztalatcsere és a szakmai közösségépítés. A programot nemzetközi előadások és informális, interaktív programpontok egészítették ki, amelyek során szerephez jutott a közös ötletelés és személyes tapasztalatcsere.

Az első részben rangos hazai és nemzetközi szakemberek előadásaiból nyertek tájékoztatást a résztvevők, amelyek tapasztalatait a második részben interaktív műhelymunkában és műtermi alkotásban ültethették át a gyakorlatba. A kipróbált, kidolgozott és kipróbált gyakorlatok a tanárképzésben és a közoktatásban mintaként használhatóak a későbbiekben.

A konferencia a kultúrAktív, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar és a Bálványos Huba Vizuális Nevelési Kutató Műhely közös rendezvénye.

Részletes program itt!

Beszámoló itt.

A konferencia képei itt.

A konferenciakötet letölthető itt.

Partnerek: ELTE Tanító- és Óvóképző Kar | Magyar Építész Kamara

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap | Vizuális Képességkutató Műhely