Blogsorozat
Tíz év bizony hosszú idő, ezalatt rengeteg elméleti és módszertani anyag született az épített környezeti nevelés területén. A szülinapi blogsorozatunkkal a számukra legkedvesebbek összefoglalása a célunk. Ha kíváncsi vagy, hogyan fejlődött és milyen ismeretekkel bővült az épített környezeti nevelés, kövesd a blogunkat, ahol január végétől kezdve hetente szemezgetünk a széles választékú tárházból.
Megjelent bejegyzések:
1. Az arc a rajzok mögött – interjú Remsey Dáviddal a Pestszentlőrinc- Pestszentimre Gyerekeknek könyv illusztrálásáról
2. Örökre? – interjú Tóth Eszterrel az örökSÉG projektről
3. Egy jobb jövőért… – interjú Somogyi Krisztinával az épített környezeti nevelés helyzetéről itthon és nemzetközi szinten
4. Fényképek az óvodai épített környezeti nevelés történetéből – Demeter – Guba Erzsébet és Guba Anna fénykép-válogatása
5. “Olyan volt, mint egy álom” – Tatai Mária videóban mesél a közös munkájáról a kultúrAktívval
6. Hogyan lesz egy idegen környezetből ismerős? – Borsos Levente írása a magyar mint idegen nyelv tanítása és az épített környezeti nevelés kapcsolatáról
7. Közelebb hoz – Ferencvárosi séta a Hős utcai gyerekekkel (beszámoló és fénykép -válogatás)
8. Gondolatok Bálint Imre tollából – Bálint Imre DLA, Ybl Miklós -díjas építész mesél a magyarországi épített környezeti nevelésben végzett munkájáról
9. Egymást inspirálva… Azaz fúziós alkotás két egyesület tagjaival – Bálint Orsolya a Messzelátó Egyesületből mesél a Simplicity játék (Urbanity az önkéntes egyszerűségről) fejlesztéséről
10. A Safecity projekt és ami utána történt – Interjú Reith Gáborral, a Vécsey Leánykollégium igazgatójával a Safecity középiskolai mintaprogramjának utóéletéről
11. Biatorbágyon innen és túl – Tótpál Judittal beszélgettünk a Biatorbágy gyerekeknek könyv utóéletéről és a Fedezd fel Biatorbágyot! programban elfoglalt helyéről
12. Mert kell egy könyv – Rozgonyi Sarolta mesél a Pestszentlőrinc-Pestszentimre gyerekeknek könyv születéséről
13. ParticiPécs – a közösségi játék – Gyergyák János építészt és várostervezőt kérdeztük a játékkal való kapcsolatáról és a várostervezésben betöltött szerepéről
14. Régi-új nézőpont – Mészáros Zsuzska fényképválogatása tanítványainak diorámáiból
15. Mit rejt az Urbanity a játék élményén kívül? – Szilágyi-Nagy bemutatja az Urbanity játékvezetői képzést
16. Új identitás: Játékvezető – Divéki Lili élménybeszámolója az Urbanity játékképzésen történő részvételről