Minden térben gyerekkel

Minden térben gyerekkel

  • 36
Látnánk a várost gyerekszemmel? Milyen kreatív módszerek és eszközök segítik a fiatalok részvételét? Hogyan vonhatjuk be őket a tervezésbe? Tehetjük mindezt online?
A MINDEN TÉRBEN GYEREKKEL rendezvénysorozat ezeket a kérdéseket járja körül. Vendégeink a téma nemzetközi és hazai szakértői, akik előadások és workshopok keretében osztják meg tapasztalataikat, hogyan lehet kreatív és játékos megoldásokkal eljutni a helyszín felméréstől a közös ötletek teszteléséig.
Az  NKA támogatásával megvalósuló eseménysorozat első alkalma 2020. november 30-án a LÁTOK VALAMIT, AMIT TE NEM! című online workshop, amelynek témája a felmérés és terepszemle-gyakorlatok.

Az esemény nyelve: angol
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött
Regisztráció itt

Előadóink:

Mara Mintzer (Colorado) a Growing Up Boulder társalapítója és igazgatója. Egy olyan város megalkotására vállalkozó kezdeményezésből alakult ki a Coloradói Egyetemen, amely gyermekek és fiatalok számára élhető. A  „How Kids Can Help Design Cities” című előadása (hogyan segíthetik a gyermekek a várostervezést) több, mint 2 millió megtekintéssel rendelkezik a TED.com-on. Emellett a “Placemaking With Children and Youth: Participatory Practices for Planning Sustainable Communities.” című  díjnyertes könyv társszerzője. Előadásában a Growing Up Boulder (GUB) csapata által alkalmazott modellről fog beszélni, amely egy gyermekbarát város létrehozása céljából létrejött kezdeményezés.

Jákli Eszter (Budapest) Jákli Eszter tájépítész, egyetemi tanársegéd a SZIE Tájépítészeti és Településtervezési Kar, Kert- és Szabadtérépítészeti Tanszékén. Készülő PhD disszertációjának címe “A környezeti nevelés tájépítészeti lehetőségeinek vizsgálata budapesti alapfokú oktatási intézmények szabadterein”. Előadásában a mentális (tér)képek, a kedvenc iskolakerti tevékenységeket ábrázoló rajzok, vagy egy képzeletbeli játék rajzainak tájépítészeti felmérésben, kutatásban és tervezésben való használatát mutatja be. 

Karsten [Karl] Michael Drohsel: (Bécs/ Stuttgart/ Berlin) urbanista, művész és játéktervező. Több design stúdió kapcsolódik a nevéhez: a STUDIO IN//stabil (amely szociális és kulturális városfejlesztéssel foglalkozik, Berlinben és Stuttgartban) és a mikromakro.systems Bécsben. Karl a Produktionskollektiv Wien alapító igazgatója, amely egy városfejlesztéssel, helyi tudásmegosztással és a közösségi struktúra fejlesztésével foglalkozó egyesület a bécsi Sandleitenhof szuperblokkban. Legfőbb érdeklődési köre, hogy hogyan lehet művészeti módszerek alkalmazásával mozgósítani helyi közösségeket? Hogyan segítik a bevonódást és a részvételi hajlandóságot a játék és művészet eszközei? Előadásában olyan kreatív térképezési módszereket mutat be, amelyek ahhoz segítenek hozzá, hogy egy iskolai környezet egésze sajátságos, személyre szabott térré váljon.

A workshopokról részletek hamarosan! Az itt kidolgozott ötleteket, módszereket az Budaörsi 1. Számú Általános Iskolában ki is próbáljuk majd! 

///

How is the city from a child’s point of view? What kind of creative methods and tools help the involvement of young people? How can they participate in design processes? Can we do all this online? During the events of ‘with kids in all spaces’ we will seek answers to these questions. Our guests are professionals from Hungary and abroad, who will share their experiences through lectures and workshops about how creative and playful tools can guide us from mapping a site to testing commonly developed ideas. 

 I see something that you don’t see! is the first event of the series, where we will focus on mapping techniques and extraordinary ways of exploring a site.
This event has been sponsored by NKA

 

English friendly event
The event is free but registration is required
Registration here

Our guest are: 

Mara Mintzer (Colorado) is co-founder and director of Growing Up Boulder (GUB), Boulder, Colorado, USA’s child- and youth-friendly city initiative based out of the University of Colorado. Her talk on TED.com, “How Kids Can Help Design Cities”, has been viewed more than 2 million times, and she co-authored the award-winning book, “Placemaking With Children and Youth: Participatory Practices for Planning Sustainable Communities.” Mara Mintzer will be discussing the model that her team uses at Growing Up Boulder (GUB), Boulder’s child- and youth-friendly city initiative in Boulder, Colorado, United States.

Eszter Jákli (Budapest) is a landscape architect and assistant lecturer at Szent István University, Faculty of Landscape Architecture and Ubranism, Department of Garden and Open Space Design. Her PhD dissertation in progress has the title of “Analysis of the landscape architectural opportunities of environmental education on the open spaces of primary schools in Budapest”. Her lecture will present how children’s drawings, mental maps, mental images, drawings of the favourite schoolyard activities or of an imaginatory game can be used in landscape analysis, research and design.

Karsten [Karl] Michael Drohsel(Vienna/Stuttgart/Berlin) is Dipl.-Ing. in Urban and Regional Planning, Artist and Game Designer. He runs the design studios STUDIO IN//stabil (Design Studio for Social and Cultural Urban Development in Berlin and Stuttgart) and mikromakro.systems (Design Studio for Systemic Design in Vienna). 

Karl is founding director of the Produktionskollektiv Wien, a registered association in the field of urban development, exchange of local knowledge and the development of participative structures in Sandleitenhof/Vienna. His main interests are: How can we work with artistic methodologies to activate local neighborhoods? How can we make participation better with play? His lecture will focus on creative mapping techniques, which help us understand the surroundings of a schoolyard as a peculiar and personalized space.

More details about the workshops soon! The ideas and methods developed during these occasions will be tested at the Primary School no.1 in Budaörs.