kA klubnap 04.07.
Időpont: 04.07. szombat 11:00-14:00
Helyszín: FUGA (1052. Bp. Petőfi Sándor u. 5.)
Az Urbanity mélyén
Az Urbanity játékunk 2014 óta folyamatosan fejlődik, változik, új helyzetekre, témákra és célcsoportokra adaptáljuk, és különböző funkciókkal ruházzuk fel. Már nem csak egy vidám utcai fesztiváljáték, hanem oktatási eszköz, amit iskolákba viszünk, tervezési eszköz, amit részvételi tervezések során lehet alkalmazni – és ami iránt egyre többen érdeklődnek.
A tavalyi évben két kutatást is végeztünk, hogy jobban megértsük azt, hogy mitől is működik az Urbanity, mik az erősségei, mit lehet tanulni belőle, és hogyan érdemes alkalmazni valós tervezési folyamatokban. Az áprilisi kA klubnapon a két kutatás eredményéről számol be Tóth Eszter és Szilágyi-Nagy Anna:
Tóth Eszter: Urbanity – hogyan fejleszthetjük oktatójátékokkal a kritikai gondolkodást?
Az Urbanity több éves játékfejlesztését dizájn kutatással dolgoztuk fel, amelynek eredményei kézzel fogható dizájn elvek. Ezek a dizájn elvek arra adnak választ, hogy mitől is működik az Urbanity? Mik azok az elvek, amelyeket figyelembe kell venni egy oktatójáték tervezésekor, ha a városról való kritikus gondolkodást akarjuk fejleszteni? És mik voltak a legfontosabb felismerések, a több éves játékfejlesztés és tesztelés alatt?
A kutatás hamarosan itt fog megjelenni: Brkovic Dodig, M. and Groat, L. (eds.): Routledge companion for games in architecture and urban planning: tools for design, teaching, and research. Routledge, Taylor & Francis Group, New York, NY
Szilágyi-Nagy Anna: Urbanity és ParticiPécs – összehasonlító elemzés a magyarországi várostervezés kontextusában
Az Európai Tájépítész Szövetség tavaly szeptemberi konferenciájára az Urbanity és ParticiPécs összehasonlításából végzett kutatást készítettünk. Ennek során ráébredtünk arra, mennyire fontos adaptálható játékszabályokkal dolgozni, hogy fenntartható legyen a játéktervezés folyamata. Körvonalazódott a játék katalizátor szerepe is a részvételi folyamatok beindításában, valamint megfogalmaztuk azt is, hogy érdemes összehangolni a játékok oktatási célját a városfejlesztési folyamat céljával. Így hatékonyan párosítható a bevonási folyamat a tanulással. A tanulmányt már olvashatjátok is itt.
A klubnapot közgyűlés követi, mindenkit szeretettel várunk!